Theme Park Inc.
Czy myśleliście kiedyś, jak to jest zbudować i poprowadzić wesołe miasteczko? Takie możliwości dawały wam już gry Theme Park World czy Roller Coaster Tycoon. W jednej naszym zadaniem było zbudować największy i najlepszy park rozrywki. Druga zaś umożliwiała nam przejechanie się osobiście każdą z kolejek i podziwianie na własnej oczy swego dzieła. Teraz na rynku pojawi się gra Theme Park Inc., która ma być połączeniem obu tych gier.
Tutaj naszym zadaniem będzie także budowa najlepszego parku rozrywki. Jednak nasza funkcja będzie się trochę różnić. Będziemy musieli zdobywać fundusze, odrywać nowe atrakcje, a także uatrakcyjniać nasz przybytek, by odwiedzało go jak najwięcej osób. Za dobrze wykonane zadania dostaniemy więcej akcji prowadzonej przez nas firmy, co tym samym da nam większe fundusze.
Obecnie grać będziemy w trzech różnych terenach. Pierwszy to świat baśni z bajkowym otoczeniem. Kolejny teren jest w całości pokryty lodem, tam będą głównie lodowe zjeżdżalnie. Ostatni teren to Arabska Noc, gdzie budować będziemy na pustyni, a atrakcje będą głównie magiczne. W każdym ze światów mamy do wykonania 15 zadań. Jednak ich wykonanie będzie się nieco różnić od tego, co widzieliśmy w poprzednich grach. Przedtem cała misja to było jedne zadanie i nie mieliśmy możliwości jego wyboru. Teraz każde z 15 zadań możemy wykonać właściwie w dowolnej kolejności, a co ważniejsze, dopiero wtedy, kiedy będziemy na to przygotowani. Początkowe zadania będą proste, a ich trudność będzie rosła w miarę postępów. Trzeba będzie np. w ciągu określonego czasu wyeliminować w parku wandalizm, utrzymać przez jakiś czas zainteresowanie daną atrakcją itp. Oczywiście, aby nie było za trudno, nie musimy wykonywać wszystkich zadań. Jeśli jednak zawiedziemy pięć razy, to kończymy grę, więc nie należy się zbytnio rozluźniać i jednak starać się wykonywać wszystkie zadania.
W swoim parku będziemy mogli mieć 18 rodzajów atrakcji, jednak nie wszystkie będą dostępne od razu. Część odkryjemy w laboratorium, inne zostaną odblokowane dopiero po wykonaniu określonego zadania. Jeśli już jesteśmy przy laboratoriach, to w nich opracowujemy kolejne wersje danych konstrukcji, ponieważ pierwsze, jakie dostaniemy, będą bardzo proste i mało wydajne. Kolejne wersje będą mogły szybciej się poruszać, zabierać więcej pasażerów, być bardziej niezawodne i tym samym przynosić większy zysk.
Bardzo ważnym elementem jest pogoda i pora roku. A to dlatego, że np. od pogody może zależeć zainteresowanie daną atrakcją. Podobny wpływ wywierają pory roku, tak więc niektóre atrakcje mogą nie mieć powodzenia. Dlatego mamy wybór, czy zamknąć daną kolejkę na sezon, czy też bardziej obniżyć ceny biletów, by jednak przyciągnąć do niej klientów.
Doszło też parę nowych osób z obsługi, a także parę dodatkowych opcji. Pamiętacie kioski informacyjne? Teraz możemy w nich promować daną kolejkę. Możliwości jest naprawdę sporo.
Najciekawszym momentem jest przejażdżka osobiście każdą kolejką. Dopiero wtedy możemy podziwiać stopień jej komplikacji i poczuć na własnej skórze jakie daje odczucia.
Graficznie gra wygląda naprawdę świetnie. Wszystko jest w stylu kreskówkowym i wygląda niesamowicie. O oprawie dźwiękowej na razie dużo powiedzieć nie można, sądzę jednak, że nie będzie się różnić od poprzednich gier, czyli wesoła muzyczka i odgłosy kolejek. Gra powinna być na rynku w marcu 2001.